De Tesla Model 3 biedt oplossing klimaatverandering
Zonnedaken bestaan uit kleine zonnecellen en dakpannen die het zonlicht omzetten in elektriciteit. Naast elektrische laders zijn de villa's ook uitgerust met accu's die de energie die door de zonnepanelen wordt opgewekt, kunnen opslaan. De Powerwall, zoals de accu's van Tesla worden genoemd, kan genoeg energie opslaan om uw energiebehoefte te dekken en uw elektriciteitsrekening te verlagen. Het is een Tesla muurunit die fungeert als een enorme batterij om uw huis of elektrische auto van stroom te voorzien.
De cellen zijn klein genoeg om het bedrijf in staat te stellen energie op te slaan en een meer consistente 24-uurs service te bieden. Een manier waarop Tesla Energy dit doet is door batterijen te gebruiken om de kosten van de batterijen die ze voor hun elektrische auto's produceren te rechtvaardigen. Het geld van de verkoop van Tesla's vorige modellen wordt teruggestort in het bedrijf, wat betekent dat Tesla Motors winst zal maken om de goedkoopste elektrische auto ooit te ontwikkelen.
Tesla's doel is om de wereldwijde verschuiving naar duurzame energie te versnellen, en een paar elektrische auto's alleen zullen niet genoeg zijn om het te elimineren. Door de arbeidskosten te verlagen en de productie van terafactoren massaal uit te breiden om de batterijen goedkoper te maken, zou Tesla het spel voor elektrische auto's kunnen veranderen. Tesla positioneert zich ook om te profiteren van maatschappelijke inspanningen om de uitstoot te verminderen door te innoveren op het gebied van bijvoorbeeld laadstations, energieopslag en zonnecellen.
Om te begrijpen hoe zonnepanelen en Tesla voertuigen de visie van Musk aanvullen, moeten we het verschil begrijpen tussen het opladen en tanken van een elektrische auto en het opladen van een elektrische auto. Een waterstofauto, wat betekent dat je twee keer energie gebruikt om waterstof te produceren en die energie vervolgens gebruikt om het voertuig aan te drijven, is een sterk argument in het voordeel van elektrische auto's. Elektrische auto's kunnen direct worden gebruikt voor off-grid energie, maar als een huishouden genoeg elektriciteit produceert om een auto op te laden vanaf het elektriciteitsnet of de dakzon, zou het een ecologisch verschil moeten maken of de auto wordt opgeladen vanaf het elektriciteitsnet en/of vanaf zonne-energie.
Zodra duidelijk is hoeveel energie een Tesla voertuig nodig heeft, is de volgende stap het berekenen van het aantal zonnepanelen dat nodig is om het opladen te garanderen en het doel van Musk om in één keer volledig emissieloos te rijden te bereiken. SolarCity heeft al meer dan 300 huizen in Californië uitgerust met zonnepanelen en accuopslag, aldus Musk. Terwijl slechts een klein percentage van de 1,5 miljoen huishoudens in de VS is ontworpen voor zonne-energie, bestaan de huidige zonnepanelen uit ongeveer 200.000 zonnepanelen die het grootste deel van de energie van een gebouw kunnen leveren wanneer ze worden gekoppeld aan Tesla-batterijen.
Een van de redenen waarom Tesla deze technologie zo agressief inzet, is het vermogen van zijn accupacks om tot 10.000 kWh energie per jaar op te slaan. Dit is een van de factoren die voor Tesla cruciaal zal zijn om goedkope batterijen voor elektrische auto's te leveren, en zou de sleutel kunnen zijn om elektrische auto's in een ICE-equivalent te krijgen. Aangezien Tesla van plan is de productie van haar auto's en accu's in de Gigafactory uit te breiden, is SolarCity ook van plan om haar eigen zonnepanelen te maken.
Voor de meeste huishoudens betekent dit dat een 2-kilowatt zonnecel in de loop van een jaar meer elektriciteit produceert dan een elektrische auto verbruikt. Deze kosten verklaren waarom sommige mensen geloven dat Powerwall en consumenten zonnepanelen niet het echte spel zijn voor Tesla, maar ze hebben dit negatieve verhaal niet goed kunnen ontkrachten. Een gebied van het bedrijf dat tot nu toe relatief onder de radar heeft gevlogen is de mogelijkheid om elektrische auto's op te laden met de energie van de krachtige zon.
Tesla verkoopt al enkele jaren zogenaamde powerwalls en powerpacks, die worden verkocht tegen een fractie van de prijs die ze betalen voor Tesla's elektrische auto's van het type S en 3.
Deze producten worden traditioneel gezien als een alternatief voor Tesla's zonnedak, totdat de lancering van de Tesla Model 3 dit product naar de achtergrond duwde. Tesla Energy levert elektriciteit aan woningen, bedrijven en nutsbedrijven door de verkoop van zogenaamde powerwalls, powerpacks en megacapacks. De goedkopere versies zijn het bewijs dat het mogelijk is om elektrische auto's wenselijk te maken, en Tesla zou de winst kunnen gebruiken om zonne-energie te leveren. Het AGL-plan voor elektrische auto's maakt het gebruik van een thuislader mogelijk die de elektrische auto op elk gewenst moment kan gebruiken voor slechts 1 Euro per dag.
Om de theorie te testen, zegt Potter dat hij Tesla's zonnepanelen en batterijen in zijn eigen huis in Minnesota heeft geïnstalleerd om zijn Tesla Model X te helpen opladen. Eigenaren van Chevy Volt en Nissan Leaf hoeven zich niet te realiseren dat elektrische auto's kunnen worden gekoppeld aan zonne-energie. Tesla is een tweestrijd begonnen tegen zijn afhankelijkheid van elektriciteitsnetwerken en energie.