Image3, uw zonnepanelen Specialist

MONITORING TRANNERGY

Monitoring van Trannergy

Heeft u gekozen voor een omvormer van Trannergy? Dan kunt u op deze pagina informatie vinden over dit systeem.

 

Nadat de installatie is afgerond :

Nadat de installatie is afgerond en de koppeling tussen omvormer en uw Wi-Fi netwerk zorgen wij er ook voor dat in uw account te zien zal zijn hoe de zonnepanelen bij u op uw woning liggen. 

Binnen 1 á 2 werkdagen ná de installatie ontvangt u van ons een mail met daarin de instructies voor het activeren van uw monitoringsaccount. Het account zelf is reeds voor u aangemaakt door ons, hier hoeft u verder niets voor te doen. In de door u ontvangen mail staat een link naar het activatiedeel van de website van SolarEdge.

Tijdens de installatie :
Tijdens de installatie wordt er door één van onze monteurs uit het team een koppeling gemaakt tussen de omvormer en uw Wi-Fi netwerk. Dit is nodig om de data uit de omvormer door te kunnen zetten naar het monitoringsaccount waardoor alle gegevens voor u inzichtelijk worden. De koppeling wordt éénmalig gedaan tijdens de installatie. Voorwaarde is dat er een Wi-Fi signaal is waarmee gekoppeld kan worden. 

Nadat de koppeling tussen de omvormer en uw Wi-Fi netwerk tot stand is gekomen wordt de data doorgegeven in uw account en kunt u alles inzien.

Voordat de koppeling tussen omvormer en uw Wi-Fi netwerk tot stand is gekomen ziet u nog geen gegevens in uw monitoringsaccount.

Nadat de installatie is afgerond :
Nadat de installatie is afgerond en de koppeling tussen omvormer en uw Wi-Fi netwerk tot stand is gekomen kunt u zien wat de zonnepanelen opbrengen. 

Welke app kan ik downloaden voor de monitoring?

 

  • Heeft u een Android toestel, dan kunt u de app hier in de Playstore downloaden. Dit is de SOLARMAN Smart App

    Solarman Android, uw zonnepanelen Specialist

 

  • Heeft u een Apple toestel, dan kunt u de app hier in de Appstore downloaden. Dit is de SOLARMAN Smart

 

Solarman Apple, uw zonnepanelen Specialist

De koppeling tussen de omvormer en de Wi-Fi is verbroken?

De koppeling tussen de omvormer en uw Wi-Fi netwerk is noodzakelijk om de monitoring van de zonnepanelen te kunnen inzien. De koppeling kan verbroken worden als er, bijvoorbeeld, langere tijd geen Wi-Fi beschikbaar is of als u een nieuwe modem/router krijgt.

De verbinding tussen de omvormer en uw Wi-Fi netwerk moet dan opnieuw worden ingesteld. Hoe u dit kunt doen staat stap-voor-stap uitgelegd in het bestand wat u hier kunt inzien en/of downloaden.
STAP-VOOR-STAP Wi-Fi VERBINDEN

 

Het niet verbonden zijn met uw Wi-Fi netwerk heeft geen enkel gevolg voor het functioneren van de zonnepaneel installatie. Dit staat hier compleet los van.

Heeft u nog vragen?

Mocht u nog vragen hebben over het systeem van SolarEdge? Stuur ons dan een bericht en we nemen op korte termijn contact met u op. 

 

 

 

 

 

 

Vraag uw offerte aan

Heeft u interesse in zonnepanelen voor uw woning? Vraag dan hier een offerte aan en u ontvangt van ons een op maat gemaakt voorstel.